fbpx
Arjen juhlaa ja liikunnan iloa

Kuntonyrkkeily

Nyrkkeilemällä hyvään kuntoon

Kuntoyrkkeily on hauska ja monipuolinen kuntoilumuoto

Kuntonyrkkeily on tehokasta, hauskaa ja täysin turvallista harjoittelua nyrkkeilyn tekniikoita ja harjoitteita hyväksikäyttäen. Peruskunto kasvaa huomaamatta ja ylimääräiset kilot saavat kyytiä! Kuntonyrkkeilyssä harjoitetaan monipuolisesti perus- ja lihaskuntoa, ketteryyttä, koordinaatiota ja liikkuvuutta. Keski- ja yläkroppa ovat keskeisessä osassa kuntonyrkkeilyssä, mutta mitään muutakaan lihasryhmää ei unohdeta. Kuntonyrkkeilyssä harjoitetaan koko kroppaa päästä varpaisiin. Hikeä ja hauskanpitoa!

Nyrkkeily on ollut elämässäni 90-luvun alusta lähtien

Itse olen oikea muinaisjäänne Suomen kuntonyrkkeilyssä. Olen aloittanut lajin harrastamisen 90-luvun alussa, silloin kun kuntonyrkkeilyn läpimurto tapahtui Arto Kosken toimesta ja kuntonyrkkeilyä alettiin Suomessa toden teolla harrastamaan. Jäin lajiin heti koukkuun sen monipuolisuuden vuoksi.

Jossain vaiheessa pidin pienen tauon nyrkkeilystä, mutta en malttanut pitkään olla salilta pois. Kun lopetin kilpailemisen, osallistuin Suomen Nyrkkeilyliiton järjestämiin kuntonyrkkeilyohjaajan koulutuksiin. Harjoituksia vedin Tampereen Nääshallilla Tampereen Nyrkkeilijöissä reilut kymmenen vuotta. Seuran kilpailutoiminta hiipui ja kuntonyrkkeilykin lopetettiin vuoden 2018 lopussa. Sen jälkeen kävin hetken toisen seuran harjoituksissa kunnes muutettiin puolisoni kanssa Tampereelta tänne maalle.

Sport Tevaniemessä kuntonyrkkeilyä

Koska kuntonyrkkeily on niin monipuolinen, hauska ja tehokas kuntoilumuoto, vedetään sunnuntaisin oikein kunnon kuntonyrkkeilyharjoitukset. Maamiesseurantalon salissa on hyvät ja paksut jumppapatjat, joista saa mainiot seinätyynyt lyöntiharjoituksia varten.

Jumppapatjat, joita voidaan käyttää kuntonyrkkeilyharjoituksissa seinätyynyinä.
Jumppapatjat, joista saa mainiot seinätyynyt kuntonyrkkeilyharjoituksiin.

Käsisiteet kannattaa olla, jos haluaa lyödä jotain

Kun harjoitellaan nyrkkeilyä ja lyödään jotain vasten, esim. säkkiä, seinätyynyä tai pistareita, tarvitaan käsisiteet suojaamaan rystysiä, ranteita ja kämmenen luita. Käsisiteet on hyvä olla aina, kun lyödään vastusta vasten, niin vältytään turhilta vammoilta. Lue tästä lisää käsisiteistä. Sunnuntain treeneissä on hyvä olla mukana myös hanskat ja hyppynaru, mutta ilmankin voit tulla.

Tervetuloa Sport Tevaniemen harjoituksiin!

Tervetuloa Sport Tevaniemen harjoituksiin! Lukujärjestyksestä voit käydä katsomassa, millaisia harjoituksia meillä on torstaisin tulossa. Sunnuntain harjoitukset keskittyvät kuntonyrkkeilyyn. Rohkeasti mukaan, kaikki treenaa oman kunnon ja fiiliksen mukaan 🙂

Siirry sivun alkuun