fbpx
Arjen juhlaa ja liikunnan iloa

Lukujärjestys

Syksyn 2021 lukujärjestys

Sport Tevaniemen harjoitukset jatkuvat to 2.9. Alla syksyn lukujärjestys. Toiveita harjoituksista otan mielelläni vastaan. Tehdään sellaiset harjoitukset, että mahdollisimman moni niistä tykkää.

Kuntonyrkkeilyssä on hyvä olla mukana käsisiteet, jotta treenistä saa kaiken mahdollisen hyödyn irti. Ilman siteitäkin treenin voi tehdä, mutta silloin ei lyödä ”säkkiin”, vaan treeni tehdään varjonyrkkeilynä.

Jokaisessa harjoituksessa on alku- ja loppuveryttely, lihaskunto- ja liikkuvuusharjoitteita, ketteryyttä unohtamatta. Se, miten niitä harjoitetaan, vaihtelee teeman mukaan. Monesti ihan viimeiseksi tehdään yksi-kolme astangan aurinkotervehdys A:ta. Siihen on hyvä lopettaa harjoitus kuin harjoitus 🙂

Torstai 2.9. KUNTOPIIRI

Kolme erilaista liikettä / liikesarja. Jokaista liikettä tehdään 30 sekuntia ja liikkeiden välissä on 10 sekunnin huili. Liikesarja mennään läpi kaksi kertaa, minkä jälkeen on 60 sekunnin huili. Tämän jälkeen siirrytään seuraavaan kolmen liikkeen liikesarjaan. Liikesarjoja on kaikkiaan viisi. Kuntopiirin jälkeen on hyvä venyttely.

Torstai 9.9. KUNTONYRKKEILY

Vedetään ihan peruskuntonyrkkeilyharjoitus lajinomaisine alku- ja loppujumppineen. Jos sinulla on käsisiteet, ota ne mukaan. Katsotaan treenien aluksi, miten rätit sidotaan. Voit myös katsoa täältä ohjeet ja harjoitella kotona. Harjoituksiin voit tulla myös ilman käsiteitä, jolloin teet säkkiharjoitteet ns. varjonyrkkeilynä.

Torstai 16.9. Lyhyt KUNTOPIIRI ja ASTANGAJOOGAA mukaileva harjoitus

Lämmittelyn ja lyhyen kuntopiirin jälkeen tehdään avaavia ja liikkuvuutta edistäviä liikkeitä astangajoogaa mukailevassa harjoituksessa. Vaikka et olisi ikinä tehnyt astangajoogaa, voit tulla mukaan. Mennään ihan perusjuttuja läpi ja keskitytään liikkuvuuteen ja venyttelyyn.

Torstai 23.9. TABATA JA KETTERYYS

Alkulämmittelyssä keskitytään ketteryysharjoitteisiin, joista on hyötyä erityisesti silloin, kun tiet on liukkaita ja yritetään pysyä pystyssä. Tabata-treenissä keskitytään coreen eli keskivartaloon, muitakaan lihasryhmiä unohtamatta.

Torstai 30.9. KUMINAUHAJUMPPA

Tehdään lihaskuntoharjoitus kuminauhoja apuna käyttäen. Minulla on 10 kappaletta sekä pidempää että lyhyempää kuminauhaa, joten et välttämättä tarvitse omia kumppareita.

Jumppakuminauhat
Minulla on 10 kappaletta sekä pidempiä että lyhyempiä kuminauhoja, joita voit lainata.

Torstai 7.10. KUNTONYRKKEILY

Katso 9.9. ohjelma.

Jäikö joku asia mietityttämään?

Jos sinulla on harjoituksista jotain kysyttävää, voit olla minuun yhteydessä esim. sähköpostilla tai tule torstaina Tevaniemen maamiesseurantalolle klo 19.

Tuu mukaan ja ota kaverisikin 🙂

Siirry sivun alkuun