fbpx
Arjen juhlaa ja liikunnan iloa

Lukujärjestys

Syksyn 2021 lukujärjestys

UUTTA! Sunnuntain kuntonyrkkeilytreenit 12.9. lähtien alkaen klo 18.30, kesto 60-80 minuuttia. Sunnuntaisin on tarkoitus tehdä kunnon nyrkkeilytreenit eli mukana saisi olla rättien lisäksi myös hanskat ja hyppynaru. Mukaan voi tulla, vaikka näitä ei heti olisikaan.

Jokaisessa harjoituksessa on alku- ja loppuveryttely, lihaskunto- ja liikkuvuusharjoitteita, ketteryyttä unohtamatta. Se, miten niitä harjoitetaan, vaihtelee teeman mukaan. Monesti ihan viimeiseksi tehdään yksi-kolme astangan aurinkotervehdys A:ta. Siihen on hyvä lopettaa harjoitus kuin harjoitus 🙂

Välillä innostutaan harjoittelemaan myös käsillä- ja päälläseisontaa. Ne ovat aivan loistavia koko kropan hallintaliikkeitä, joissa tarvitaan tasapainoa ja erityisesti keskikropan lihaksia.

Sunnuntai 10.10. KUNTONYRKKEILY

Monipuoliset nyrkkeilytreenit lajinomaisine alku- ja loppujumppineen. Mukana saisi olla hyppynaru, käsisiteet eli rätit ja hanskat. Ota mukaan myös jumppamatto lihaskunto-osuutta ja venyttelyä varten. Rättien sidontaohjeen löydät täältä. Myös harjoitusten alussa voidaan yhdessä katsoa, miten rätit sidotaan. Harjoituksiin voit tulla myös ilman käsiteitä, jolloin teet säkkiharjoitteet ns. varjonyrkkeilynä. Harjoituksen kesto 60-80 minuuttia.

Torstai 14.10. KETTERYYS ja LIIKKUVUUS + KESKIKROPPA

Tänään keskitytään erityisesti ketteryyteen ja liikkuvuuteen sekä keskivartalon lihaksiin eli coreen. Tehdään erilaisia juoksu”pyrähdyksiä”, äkkipysäytyksiä ja suunnanvaihtoja. Sen jälkeen keskitytään coreen ja tehdään tiukka vatsa-, selkä- ja kylkilihastreeni. Lopuksi aktiivinen liikkuvuusharjoitus ja venyttely.

Sunnuntai 17.10. KUNTONYRKKEILY

Hikiset nyrkkeilytreenit lajinomaisine alku- ja loppujumppineen. Mukana saisi olla hyppynaru, käsisiteet eli rätit ja hanskat. Ota mukaan myös jumppamatto lihaskunto-osuutta ja venyttelyä varten. Rättien sidontaohjeen löydät täältä. Myös harjoitusten alussa voidaan yhdessä katsoa, miten rätit sidotaan. Harjoituksiin voit tulla myös ilman käsiteitä, jolloin teet säkkiharjoitteet ns. varjonyrkkeilynä. Harjoituksen kesto 60-80 minuuttia.

Torstai 21.10. TASAPAINOA ja TABATAA

Alkulämmittelyssä keskitytään tasapainoharjoitteisiin, joista on hyötyä erityisesti silloin, kun tiet on liukkaita ja yritetään pysyä pystyssä. Tabata-treenissä keskitytään coreen eli keskivartaloon, muitakaan lihasryhmiä unohtamatta. Ota mukaan jumppamatto, hikipyyhe, juomapullo ja intoa liikkumiseen 🙂

Sunnuntai 24.10. KUNTONYRKKEILY

Hikiset nyrkkeilytreenit lajinomaisine alku- ja loppujumppineen. Mukana saisi olla hyppynaru, käsisiteet eli rätit ja hanskat. Ota mukaan myös jumppamatto lihaskunto-osuutta ja venyttelyä varten. Rättien sidontaohjeen löydät täältä. Myös harjoitusten alussa voidaan yhdessä katsoa, miten rätit sidotaan. Harjoituksiin voit tulla myös ilman välineitä tutustumaan meidän treeneihin. Harjoituksen kesto 60-80 minuuttia.

Torstai 28.10. KUMINAUHAJUMPPA

Tehdään monipuolinen lihaskuntoharjoitus kuminauhoja apuna käyttäen. Minulla on 10 kappaletta sekä pidempää että lyhyempää kuminauhaa, joten et välttämättä tarvitse omia kumppareita. Alkuun tehdään hyvä lämmittely ja lopuksi venytellään.

Jumppakuminauhat
Minulla on 10 kappaletta sekä pidempiä että lyhyempiä kuminauhoja, joita voit lainata.

Sunnuntai 31.10. KUNTONYRKKEILY

Hikiset nyrkkeilytreenit lajinomaisine alku- ja loppujumppineen. Mukana saisi olla hyppynaru, käsisiteet eli rätit ja hanskat. Ota mukaan myös jumppamatto lihaskunto-osuutta ja venyttelyä varten. Rättien sidontaohjeen löydät täältä. Myös harjoitusten alussa voidaan yhdessä katsoa, miten rätit sidotaan. Harjoituksiin voit tulla myös ilman välineitä tutustumaan meidän treeneihin. Harjoituksen kesto 60-80 minuuttia.

Torstai 4.11. KUNTOPIIRI ja ASTANGAJOOGAA mukaileva harjoitus

Lämmittelyn ja kuntopiirin jälkeen tehdään avaavia ja liikkuvuutta edistäviä liikkeitä astangajoogaa mukailevassa harjoituksessa. Vaikka et olisi ikinä tehnyt astangajoogaa, voit tulla mukaan. Mennään ihan perusjuttuja läpi ja keskitytään liikkuvuuteen ja venyttelyyn.

Sunnuntai 7.11. KUNTONYRKKEILY

Hikiset nyrkkeilytreenit lajinomaisine alku- ja loppujumppineen. Mukaan hyppynaru, käsisiteet eli rätit ja hanskat. Ota mukaan myös jumppamatto lihaskunto-osuutta ja venyttelyä varten. Rättien sidontaohjeen löydät täältä. Myös harjoitusten alussa voidaan yhdessä katsoa, miten rätit sidotaan. Harjoituksiin voit tulla myös ilman välineitä tutustumaan meidän treeneihin. Harjoituksen kesto 60-80 minuuttia.

Jäikö joku asia mietityttämään?

Jos sinulla on harjoituksista jotain kysyttävää, voit olla minuun yhteydessä esim. sähköpostilla tai tule torstaina tai sunnuntaina Tevaniemen maamiesseurantalolle treeneihin.

Tuu mukaan ja ota kaverisikin 🙂

Ota seurantaan Sport Tevaniemen Facebook-sivu tai liity ryhmään.

Siirry sivun alkuun